Skip to main content

Huomiot

Huomiot yleisesti

Huomiot

Huomiot-välilehdellä näytetään toimenpiteet, jotka sovelluksen käyttäjän tulee tarkastaa ja kuitata.
Oletuksena näkymässä näytetään käsittelemättömät huomiot, mutta aktivoimalla Näytä kaikki -kentän, saat näkyviin myös kuitatut huomiot.

Vasemman reunan päävalikossa näytetään käsittelemättömien huomioiden lukumäärä.

Huomiot

Yksittäisen huomion käsittely

Yksittäisen huomion numeroa klikkaamalla pääsee tarkastelemaan lisätietoja, lisäämään kommentteja ja kuittaamaan huomion käsitellyksi Tallenna kuitatuksi -painikkeella.

Huomioesimerkki Esimerkki vastaanotetusta huomiosta.

Usein riittää pelkkä käsitellyksi kuittaaminen (esim. lehden lukija on muuttanut omia tietojaan), mutta joihinkin huomioihin voi liittyä erillisiä toimenpiteitä, kuten esimerkiksi tilaajalahjan toimittaminen uuden tilauksen yhteydessä.

Joskus asiakkaat voivat kirjoittaa esimerkiksi osoitetietonsa virheellisesti.
Tällöin tieto täytyy korjata manuaalisesti asiakaskortille.
Virheen huomaa vertaamalla uutta osoitetta vanhaan:
muutokset asiakkaan tietoihin näytetään huomiossa muodossa

vanha tieto → uusi tieto

Esimerkiksi:

00440 > 004409 (mutta osoite on muuten ennallaan)

Tarkoittaa, että asiakas on vahingossa lisännyt postinumeroon yhden numeron liikaa, jolloin tieto pitää mennä korjaamaan asiakaskortille.

Huomiot OmaPalvelua käytettäessä

Asiakastietojen tarkat lokitiedot muutoksista kerätään OmaPalvelun kautta.
Jos OmaPalveluun kirjautunut käyttäjä muuttaa omia yhteystietojaan (sallittuja kenttiä), järjestelmä kirjaa lokille sekä vanhan että uuden tiedon.

Näistä muutoksista muodostuu uusi Huomio, joka tulee tarkastaa TaikaTilaus-ohjelmassa tilaajarekisterin käyttäjän toimesta.

Tällä menettelyllä estetään mahdolliset turhat tai virheelliset muutokset asiakastietoihin.