Hallinta
Hallinta-välilehdeltä voit hallita järjestelmään liittyviä eri asioita, kuten asiakkaiden käyttäjätunnuksia, roskakoria ja tapahtumalokia.
Viestit
Hallinta-välilehden Viestit-alavälilehdellä voit tarkastella asiakkaille lähetettyjä viestejä, esim. tilausvahvistuksen yhteydessä.
Voit hakea viestejä:
- päivän
- kanavan (kirje, sähköposti, verkkolasku, muu)
- lähetyksen tilan (odottaa, lähetyksessä, lähetetty, virhe)
- viestistä tai otsikosta löytyvän merkkijonon
- vastaanottojan osoitteen
- TAI lähetyksen tunnuksen perusteella (jokaisella lähetyksellä on oma tunniste, massalähetyksissä tunniste on sama kaikilla viesteillä)
Voit hakea lähettämättömät viestit painamalla Hae lähettämättömät -painiketta.
Saat hakutuloksen listaan lisäkenttiä aktivoimalla niitä Listan lisäkentät -valikosta ja suorittamalla Haun.
Tapahtumaloki
Tapahtumaloki–välilehdellä tarkastellaan sovelluksessa tapahtuneita asioita, joiden on katsottu olevan oleellisia sovelluksen käytön seurannan kannalta. Lokilta voi esimerkiksi tarkistaa kuka on poistanut tilauksen tai tehnyt muun vastaavan virheen.
Näitä ovat muun muassa sisään- ja uloskirjautuminen, sekä postituslistan luominen ja kestotilausten jatkaminen
- Myös huoltoajot, kuten palvelun päivittäminen versiotietoineen voidaan tarkastaa täältä
Lokilta voi hakea suoritettuja toimintoja seuraavilla hakukriteereillä:
- Toiminto (esim. Uloskirjaus, Myynnin poisto)
- Lisätiedot (esim. Onnistui)
- Käyttäjätunnus ja nimi (esim. taikauser)
- Lisäparametrit (mm. Asiakasnumero / Tilausnumero tieto)
- Selain (ns. ohjelmiston käyttäjän käyttämä selain ja sen version esim. Chrome 124.0)
- TCP/IP (TCP/IP -osoite kertoo missä osoitteessa käyttäjä on)
- SessionID (käyttäjän selaimen yhteystunniste. tunniste on sama niin kauan kun ohjelma on selaimella auki.)
- SuoritajaID (kaikki saman käyttäjän suorittamat toimet yhdellä kirjaustumissessiolla kirjataan suoritusID:n alle)
Selaimen, TCP/IP -osoitteen, ja SessionID:n näkyvyys voidaan määrittää aktivoimalla Näytä Selain, TCP/IP, SessionID -kenttä.
Hakuehdot voi tyhjentää painamalla Tyhjennä hakuehdot -painiketta. Voit siirtyä päivästä toiseen Edellinen päivä ja Seuraava päivä -painikkeista.
Lokista voi hakea suoritettuja toimintoja erilaisten hakukriteerien avulla.
Klikkaamalla sarakkeissa olevia Hakuun-nappeja, siirtyvät tiedot hakukriteereiksi, ja voit näin hakea esim. samalla IP-llä suoritettuja toimintoja.
Klikkaamalla Hakuun-painiketta saat siirrettyä lokissa esiintyviä tietoja hakukriteereiksi.
Asiakaskohtaisesti sovitaan myös näytettävät muut muutokset, kuten kenttäkohtaiset muutostiedot, joita käyttäjät ovat tehneet (asiakas-/tilaus-/laskutustietojen päivitykset jne.) esim. OmaPalvelussa
Kontaktien roskakori
Kontaktien roskakori -välilehdellä voit hakea, palauttaa tai lopullisesti poistaa poistettuja asiakaskortteja.
Roskakorin listauksessa näet poistettujen asiakkaiden:
- asiakasnumeron
- yhteystiedot
- poistoajan
Valitsemalla asiakaskortin aktivoimalla täpän asiakasnumeron edessä ja painamalla Palauta roskakorista aktiiviseksi -painiketta, voit palauttaa asiakaskortin tietokantaan. Ohjelma kysyy sinua varmistamaan, että haluat suorittaa palautuksen.
Valitsemalla asiakaskortin aktivoimalla täpän asiakasnumeron edessä ja painamalla Poista lopullisesti -painiketta, voit poistaa asiakaskortin lopullisesti tietokannasta. Tämän jälkeen ei asiakasta voi palauttaa. Ohjelma kysyy sinua varmistamaan, että haluat suorittaa poiston.