Hoppa till huvudinnehåll

Maksetun tilauksen katkaisu

1. Etusivunäkymästä haetaan asiakas

1. Etusivunäkymä

2. Asiakastiedoista klikataan haluttu tilaus auki

3. Tilauksen tiedot

3. Tilauksen tiedoista painetaan Maksetun tilauksen katkaisu -painiketta

3. Tilauksen tiedot

4. Tarkista tiedot ja valitse katkaisun syy

3. Tilauksen tiedot

5. Loppusumman palautus asiakkaalle saldoksi

Jos haluat palauttaa takaisin maksettavan summan saldoksi, paina Katkaise tilaus ja tiliöi summa asiakkaalle saldoksi tilille [saldotili] -painiketta. Summa siirtyy asiakkaan saldoon, jota voidaan käytettää tulevien laskujen maksamiseen

3. Tilauksen tiedot

TAI 5. Loppusumman palautus asiakkaalle

Jos haluat palauttaa takaisin maksettavan summan asiakkaalle, paina Katkaise tilaus ja tee palautuslasku tiliöimällä summa tilille [palautustili] asiakkaalle palautettavaksi -painiketta. Summa palautetaan asiakkaan tilille.

HUOM! Tämä ei tee itse palautusta! Palautus pitää tehdä taloushallinnon kautta! Tiliöinti tehdään kirjanpidon raportteja varten!

3. Tilauksen tiedot

6. Painikkeen painamisen jälkeen, järjestelmä pyytää sinua varmistamaan valintasi. Paina OK.

3. Tilauksen tiedot

7. Onnistuneesta palautuksesta näytetään viesti

3. Tilauksen tiedot

8. Saldo näkyy asiakkaan tiedoissa ja asiakaskortilla

3. Tilauksen tiedot

3. Tilauksen tiedot

TAI 8. Palautuslasku näkyy tilauksen ja asiakkaan tiedoissa

3. Tilauksen tiedot

HUOM! ETTÄ RAHANPALAUTUS TILIÖITYY OIKEIN, PITÄÄ RAHANPALAUTUKSET KÄSITELLÄ NIIHIN LIITTYVÄLLÄ RAPORTILLA, SEN JÄLKEEN KUN RAHA ON PALAUTETTU ASIAKKAAN TILILLE