Hoppa till huvudinnehåll

Laskun reklamointi

Tämä ohje on esimerkkitapaus laskuun liittyvästä reklamaatiosta. Tässä asiakkaalta on tullut viesti, että hän on saanut turhan maksumuistutuksen.

1. Hae asiakas etusivunäkymältä

1. Etusivunäkymä

2. Mene kyseessä olevalle laskulle

2. Asiakkaan tiedot - näkymä

3. Nähdään, että lasku on maksamaton tilassa

3. Asiakaskortti - Väliaikainen osoite

4. Siirrytään Suoritukset-välilehdelle. Haetaan virheelliset suoritukset aktivoimalla Hae vain käsittelyä vaativat -kenttä ja painamalla Hae.

3. Asiakaskortti - Väliaikainen osoite

5. Löydetään virheellisistä suorituksista kyseessä olevaan laskuun liittyvä suoritus. Info-kentässä lukee, minkä vuoksi suoritus on jäänyt virheellisiin suorituksiin. Tässä tapauksessa asiakas on maksanut liian vähän.

3. Asiakaskortti - Väliaikainen osoite

6. Siirrytään laskulle linkistä Laskun nro -kolumnista.

3. Asiakaskortti - Väliaikainen osoite

7. Laskulla painetaan Liitä suoritus -painikkeesta

3. Asiakaskortti - Väliaikainen osoite

8. Suorituksen haussa näkyy valmiina laskuun liittyvä suoritus. Painetaan Hae.

3. Asiakaskortti - Väliaikainen osoite

9. Valitaan pankkitili, johon suoritus on tullut. Kirjoitetaan Käsittelyinfo-kenttään, mitä suoritukselle on tehty. Esim. "Osasuoritus liitetty laskulle, lähetetty lasku asiakkaalla loppusummasta."

3. Asiakaskortti - Väliaikainen osoite

10. Loppulaskun voi lähettää asiakkaalle Lähetä lasku sähköpostilla -painikkeesta.

3. Asiakaskortti - Väliaikainen osoite

Jos asiakkaalla ei ole sähköpostia asiakaskortilla seuraa laskun uudelleenlähetyksen -pikaohjetta.