Laskun reklamointi
Tämä ohje on esimerkkitapaus laskuun liittyvästä reklamaatiosta. Tässä asiakkaalta on tullut viesti, että hän on saanut turhan maksumuistutuksen.
1. Hae asiakas etusivunäkymältä
2. Mene kyseessä olevalle laskulle
3. Nähdään, että lasku on maksamaton tilassa
4. Siirrytään Suoritukset-välilehdelle. Haetaan virheelliset suoritukset aktivoimalla Hae vain käsittelyä vaativat -kenttä ja painamalla Hae.
5. Löydetään virheellisistä suorituksista kyseessä olevaan laskuun liittyvä suoritus. Info-kentässä lukee, minkä vuoksi suoritus on jäänyt virheellisiin suorituksiin. Tässä tapauksessa asiakas on maksanut liian vähän.
6. Siirrytään laskulle linkistä Laskun nro -kolumnista.
7. Laskulla painetaan Liitä suoritus -painikkeesta
8. Suorituksen haussa näkyy valmiina laskuun liittyvä suoritus. Painetaan Hae.
9. Valitaan pankkitili, johon suoritus on tullut. Kirjoitetaan Käsittelyinfo-kenttään, mitä suoritukselle on tehty. Esim. "Osasuoritus liitetty laskulle, lähetetty lasku asiakkaalla loppusummasta."
10. Loppulaskun voi lähettää asiakkaalle Lähetä lasku sähköpostilla -painikkeesta.
Jos asiakkaalla ei ole sähköpostia asiakaskortilla seuraa laskun uudelleenlähetyksen -pikaohjetta.